30 Ekim 2013 Çarşamba

Tüyap Kitap Fuarı 1

Uzun süredir yazmayı düşünüyordum. Bugüne kısmetmiş. Sevgili okurlarımmmm bildiğiniz üzere her yıl düzenlenen istanbul tüyap kitap fuarı geldi çattı. 2 kasımda tüyap kapılarını tüm kitap severlere açıyor. 



Kitap fuarının bu yıl onur konuğu ÇİNNNNNNNNNNN ^.^ ( Her yer çekik olacakk mı acaba gitmeden iki üç çince kelime ezberleyeyim. ) Geçen senede çinmiş onur konuğu afam karıştı iki yıl üst üstemi nasıl yani ? Geçen yıl ben çinli yazar felan görmedimmm...  Konuk ülke hakkında bilgi burada tıkla



Yazımı yazarken arkaplandan da müzik açayım dedim. ( Şuan dinlediğim super junior- mr simple)

Geçen yıl kitap fuarına gitmiş bizzat o havayı solumuştum ( Okulu ekmiştim, sözlüden yırtmıştım.) Yol çok uzun sürmüştü, anadolu yakasından avrupa yakasının diğer bir ucuna gitmek gerçekten zor. Metrobüs ile gittiğimizden sıkış tıkıştı.Hadi giderken bir nebze rahattık elimiz kolumuz boştu, ama dönüş (bir sürü) poşetler ile daha zor olmuştu. Şimdi öncelikle bu yıl gitmeyi planlıyorsanız deneyimlerimden faydalanarak işinize yarayacak bir kaç bilgi vermek istiyorum ( Ne deneyim ama bu yıl ikinci kez gideceğim altı üstü :)

Madde 0 : En önemli şey Paranızı almayı unutmayın, ne kadar çok para o kadar çok kitap ( En son aklıma geldi bu madde en önemli madde olduğundan başta olmasını istedim 1,2 ,3 sıralamasını bozmaya üşendiğimden 0. madde oluverdi...)

Madde 1 : Eğer tüyap fuar ve kongre merkezine daha önce gitmediyseniz adresi iyice öğrenin ( yolda kimseye madara olmayın :)

Madde 2 : Kendi aracınızla gidecekseniz veya okulunuz götürecekse ( Bu yıl okulumla gideceğim ohh bee) çanta olayını dert etmeyin, ama  arkadaşımı alır çıkarım otobüsle giderim derseniz ; Öncelikle metrobüsü tercih edin kalabalık olmasına rağmen çok hızlı.

Madde 3 : İşte çanta meselesi diyelim otobüs/ metrobüs tarzı toplu taşıma araçlarına bineceksiniz ve fuardan dönüşte elinizde poşetler yıkılmadan ayakta durmaya çalışıyorsunuz bu gerçekten çok zor. Fuara daha önceden gelmiş olduğu belli olan insanlar görmüştüm. Nereden mi anladım daha önce geldiklerini ellerindeki bavullardan... Sırt çantası + bavul + el çantalı insanlar gördüm sürekli ve içleri kitap doluydu. Çanta hem sağlam olacaktır hemde toplu taşıma araçlarında sabit durabilecektir.. bence orta boy el  çantası iyidir..

Madde 4 : Olabildiğince erken çıkın ki erkenden varın fuar merkezine sabah 10: 00 da açılıyormuş kapılar  ( geçen yıl yola 8:30 gibi çıkmıştım 11 de anca vardım gerçi azıcık oyalandık bazı duraklarda.) hafta içi 19:00 da kapanıyor hafta sonu 20:00

Madde 5 : Hafta içi giderseniz okulun getirdiği çocuklar çok olacaktır ama haftasonu bunun iki katı bir kalabalıkla karşılaşırsınız. Sonuç olarak hafta içi daha az kalabalık ama sonuçta yine kalabalık.

Madde 6 : İstediğiniz kitapları not edin fuara gidince unutuverirsiniz allah korusun.

Madde 7 : Diyelim sherlock holmes kitabı alacaksınız hemen görünce kapıp almayın derim bu tarz çok ün yapmış kitaplar 5 veya 6 standa bulunuyor hepsinde de değişik fiyatlarda (Ben uyarayım da)

Madde 8 : Test kitapları için ayrı bir alan romanlar için ayrı bir alan bulunuyor ( tüyap çook büyük bir yer eğer girişte test kitaplarını görürseniz ufaktan yan yan karşı tarafa geçin, gerçi binanın planını mutlaka asarlar.)

Madde 9 : Eğer test kitaplarına ihtiyacınız varsa fuardan alın gerçekten çok indirim yapıyorlar. Mümkünse bir kaç arkadaş toplu alın fiyat dahada inebilir yayın evine bağlı. Pazarlık yapın özellikle test kitaplarında. ( Ben bu yıl özellikle test kitapları için gidiyorum. )

Madde 10 : Suyunuzu çikolatanızı aburunuzu cuburunuzu yanınıza alın boşuna 3,4 kat para ödemeyin oralara..

Madde 11 : Resim sergisi vs. gibi bir kısımda oluyor gezin dolaşın keyfini çıkarın

Fuarda bazı etkinliklerde oluyor (imza- söyleşi) Buraya tıklayarak hangi gün ne var öğrenebilirsin Tık  

Fuar 2-10 kasım arasındaki tarihlerde gerçekleşecek gitmek istiyorsanız kaçırmayın.. 




Tüyap'ta bir video çekmeyi düşünüyorum özellikle mangaların bulunduğu stantlarda. Buraya koyacağım gitmeyen arkadaşlar en azından orada neler oluyor bir bakarlar..


Ahh manga demişken yarı fiyatına bile bulabiliyorsunuz ben death notelarımı oradan 6 lira almışken (sadece 6 sayısını almıştım) diğer altı sayısını internetten sipariş ettiğimde 12 lira idi her biri...

Manga figürleri azıcık tuzlu oluyor ama normal fiyatlarıda epey tuzlu... 

Eğer video çekmeye çalışan korelilerden ve test kitaplarından ayrılmayan bir kız görürseniz mavi pembesi diye bağırın size doğru koşan kişi benimdir hahahah ( sanki hergün fuardayım bendeki de kafa işte ) Büyük ihtimalle pazartesi günü yani 4 ekimde gideceğim, ama perşembeye de aksayabilir -küçük- bir ihtimal.

Fuardan döndüğümde yeni bir Türap kitap fuarı 2 yazısıyla karşınızda olacağım... 


Mim olayını daha yeni öğrendim. Yorumlarda buluştuğumuz sevgili elif i mimliyorumm   
 Bu konu hakkında ne düşünüyorsun sevgili blogger yazarı :D


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder