10 Ocak 2013 Perşembe

Neden Dizi İzleriz ?

                      Lee Seung Ki dizilerinide çok severim ^_^


Bu yazacaklarımı çok da ciddiye almayın çoğunluk amaçlı yazıyorum eminim arada tek tük farklı insanlar var.

 Dizileri neden izlediğimizi hiç düşündünüz mü ? kore dizisinden türk dizisine kadar geniş olarak ele alacağım. Bir kaç dakika önce aklıma gelen bir tezden yola çıkarak yazıyorum bunları. Ev hanımlarının çoğunluğu dizi izler kimisi vakit geçirmek için kimisi ise o dizide kendinden birşeyler bulduğu için. Kendinden bulduğu parçaları dizide görmek bazen üzer bazen sevindirir hayallerindeki aşkı görüpe ona kavuşamamak  ufak bir nostarji yapar belki de. Peki ulaşamadığı idealleri belki doktor olmak istiyordu ve okuyamadı erken yaşta evlenip ev hanımlığı kurumunun daimi çalışanlığına adım attı. Dizilerde gördüğü hayallerinin peşinden giden insanları izlemesi bu açıdan biraz normalleşebilir. Kendisinde bulamadığını başkasında bulmak kendisini onun yerine koyması gibi. Sürekli ev hanımlarından bahsettik ama dizi izleyen kesim sadece ev hanımlarından oluşmuyor. Bir çok genç -Bende dahil-  dizileri takip ediyor. Aslında benim vurgulamak istediğim her dizi kötüdür izlemeyin gibi birşey değil benim anlatmak istediğim neden izlemek istiyoruz. 




 Gençler demiştik, okulda arkadaş ortamında veya büyüklerinden  duyuyor ve merak edip izlemeye başlıyor tabi bu genellikle 11, 12 yaşındaki çocuklarda rastlanıyor. 15-19 yaş arasındaki gençler Amerikan ve kore dizileri ile ilgileniyorlar. ( Bende ortaya karışık birşeyler izliyorum ) Özellikle kore dizilerinden bahsetmeden olmaz. Kore dizisi severler ikiye ayrılır
 1)Oppasını kıskanıp kimseye göstermeyenler 
 2) Oppasını kıskanıp dizilerden sürekli bahsedip yeni kore severler oluşturanlar.

Tanımlama biraz garip oldu ama  buna benzer şeyler. Ben 2. gruba giriyorum bir çok arkadaşımı kore sever yaptım. Bu bir yandan hoş birşey ama diğer yandan onları kötü etkilemiş oldum sanırım :) Özgür irademiz var değil mi ?

Dizileri neden izlerizin bir kısmıydı sadece ilerleyen zamanlarda ikinci kısmıda yayınlarım umarım çünkü bu sadece bir yönden bakıştır halbuki hayatta her zaman tek yönden bakmak işe yaramaz mazallah sadece sağa bakıp yola atlarsak araba çarpabilir. Ve son olarak tekrar diyorum ki bunlar anlık gelen düşüncelerdir birebir doğru olduğu kanıtlanamaz ama belli gözlemlere dayalıdır.

 

1 yorum:

  1. Katılıyorum ben o ikisine dahil değilim ama kore sevmemin nedeni tam olarak belli değil çünkü ben kore dizileri izlediğim zamanlarda oppaları tanımıyordum hatta hiç oppam yoktu kore dizilerini izlediğim zamanlarda benim tam 1 yıl 8 ayda bir çok Halluy yıldız tanıdım ama ona kadar sadece kore dizileri ilginç geldiği için izliyordum 2007 den bu yanada sadece kore filimlerini izlemeyi sevdim ara sırad türk yapımı dizi izledim ^^

    YanıtlaSil